Wie legden in WO I en II mijnenvelden in de Noordzee? En waarom?

Las een stukje over de mijnenvelden boven de Waddeneilanden. Vooral over WO I kan ik niets vinden. NL was toen neutraal. Welk(e) land(en) legden de mijnenvelden en wat wilden ze ermee bereiken?

Toegevoegd na 5 uur:
Sommige mensen weten niet wat mijnen zijn en snappen "boven de Waddeneilanden" niet. Voor die mensen: ten noorden van de Waddeneilanden!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (2)

De duitsers en de engelsen hebben de mijnen gelegd. De engelse om de duitsers te verhinderen om goederen overzee binnen te halen en de duitser om dat het een oorlogsgebied was en zij dit zo hebben benoemd
13 jaar geleden
ronron1212
13 jaar geleden
Ja in beide oorlogen het zelfde belang
De North Sea Mine Barrage werd langs de europese kustlijn aangelegd van Schotland naar Noorwegen.

Rond de wadden hadden we 2 smaken mijnen. De surface and air (moored) contact mines.

Drifting werd eigenlijk niet gebruikt.